اخر الاخبار

تابعونا على

ردّ ناري من عمر كمال على انتقادات سعد الصغير

فتح مطرب المهرجانات عمر كمال، النار على المطرب الشعبي سعد الصغير، على خلفية هجوم الأخير عليه وعلى كل مطربي المهرجانات. وكتب عمر على حسابه الخاص في “فيسبوك”: “فيه مطرب شعبي بيقول علينا إننا تاريخنا أغنية واحدةَ، وبيقول علينا لو مشينا جمبه في الشارع محدش يعرفنا! وبيقول بنت الجيران بـ2 جنيه وملهاش لزمة واحنا معملناش أي تاريخ يذكر!! وأنا بقولك دول شوية نجاحات: بنت الجيران 600 مليون مشاهدة، عود البطل 434مليون مشاهدة، شمس المجرة 114 مليون مشاهدة، لغبطيطا 160 مليون مشاهدة، إنتى معلمة 32مليون مشاهدة، مساء النقص 23 مليون مشاهدة، شيكولاتة سايحة 52 مليون مشاهدة، بنبونى ساقط ف نوتيلا 53مليون مشاهدة، بنتخان 28 مليون مشاهدة، فايقة ورايقة 17 مليون مشاهدة”.

وأضاف: “وأنا بحترمك عشان كلت ف بيتك عيش وملح ومش هقولك إن تاريخك كله ميجيش مشاهدات أغنية زي عود البطل مثلاً أو الx6.. بس هقولك احترمنا عشان إحنا اخواتك الصغيرين وبنحترمك وبنحترم أى حد أكبر وأقدم مننا ف الشغل وديه إرزاق وده وقتنا وأكيد غيرنا هيطلع بعدنا زي ما كنت أنت ف يوم بنتفرج على نجاحك وبنحبك”.

يُذكر أن سعد صرح في برنامج “مع الفارس” أن المهرجانات لن تسحب البساط من تحت أقدام المطربين الشعبيين، ووصف الأمر “هما ليهم ملعبهم وإحنا لينا ملعبنا”.

وأكد سعد الصغير أنه لا يرى حسن شاكوش أو حمو بيكا في الأفراح، ولا يعرف السبب، مشيراً إلى أن غيابهما ربما يعود الى تخلّفهما عن تأدية الخدمة العسكرية، وشدد سعد على أن الأغنيات التي يقدمانها لا تتكلف أكثر من 2000 جنيه، على عكس الأغنيات التي يقدّمها وهو وتتكلّف 70 ألف جنيه، موضحاً أن تاريخهما يلَخّص بأغنية واحدة “بـ2 جنيه”، لكن تاريخه هو حافل بلأعمال الفنية حيث قدّم 10 أفلام وشارك وردة في مسلسلها ويغنّي مع عدوية.

لها

مقالات ذات صلة